Storno zájezdu
Každý klient má právo kdykoliv odstoupit od smlouvy a zakoupený zájezd stornovat. Storno zájezdu je zpoplatněné a o výši poplatku rozhoduje počet dní do odjezdu. Po zakoupení zájezdu Vám rezervujeme místo – pokud se ale nakonec rozhodnete zájezdu nezúčastnit, my Vaše místo už nestihneme prodat a vznikne nám ztráta. Proto je storno zájezdu spojené s poplatky – klid, storno poplatky si můžete za pár korun pojistit (cestovní pojištění vč. storna zájezdu) a pokud budete stornovat například ze zdravotních důvodů (nemocné dítě, úraz…), bude Vám storno poplatky hradit pojišťovna dle podmínek pojištění
Žádost o storno zájezdu nebo ubytování
Odešlete online žádost o storno zájezdu, požadavek zpracujeme neprodleně v pracovních hodinách
Vyplňte a odešlete žádost o storno zájezdu podle návodu
Odešlete formulář „Žádost o storno zájezdu“ elektronicky rovnou z této stránky anebo pošlete písemný požadavek na stornování zájezdu. Váš požadavek zpracujeme bezodkladně – storno se počítá ke dni obdržení žádosti (při online žádosti obdržíte potvrzení emailem). O storno zájezdu může zažádat pouze objednavatel zájezdu. V případě že je na smlouvě více osob a zájezd chtějí stornovat všechny osoby, objednavatel musí toto storno provést hromadně v jedné žádosti.
Pozor, budou Vám účtovány storno poplatky
Čím kratší dobu do odjezdu zájezd stornujete, tím vyšší budou storno poplatky (počet dnů se počítá ode dne doručení požadavku na storno zájezdu). Storno poplatek se počítá z konečné ceny zájezdu a jeho výši určuje procentuální sazba dle počtu dnů do data odjezdu
Minimální výše storno poplatku
Výše storno poplatku se stanovuje procentuální sazbou z konečné ceny zájezdu uvedené ve smlouvě o zájezdu nebo ve smlouvě o poskytnutí služby cestovního ruchu podle dnů zbývajících ke konání zájezdu, nejméně však 1 500 Kč/os. (u zájezdu v hodnotě 1 500 Kč/os. a méně není minimální výše storno poplatku stanovena a řídí se pouze procentuální sazbou).
-
- 60 a více dnů před zájezdem = 20 % z konečné ceny zájezdu
- 59–40 dnů před zájezdem = 30 % z konečné ceny zájezdu
- 39–30 dnů před zájezdem = 50 % z konečné ceny zájezdu
- 29–10 dnů před zájezdem = 80 % z konečné ceny zájezdu
- 9 a méně dnů před zájezdem = 100 % z konečné ceny zájezdu
- * Výše storno poplatku pro katalog Léto 2023
- 41 a více dnů před zájezdem 1 500 Kč/os. (pevné lůžko) nebo 3 000 Kč/apartmán
- 40–30 dnů před odjezdem 30 % z konečné ceny zájezdu
- 29–20 dnů před odjezdem 50 % z konečné ceny zájezdu
- 19–10 dnů před odjezdem 80 % z konečné ceny zájezdu
- 9 a méně dnů před odjezdem 100 % konečné ceny zájezdu
Cestovní pojištěni se nepočítá do konečné ceny zájezdu a řídí se pojistnými podmínkami Uniqa
Pokud stornujete např. ze zdravotních důvodů a máte k zájezdu zakoupené cestovní pojištění se stornem, můžete nárokovat náhradu storno poplatků od pojišťovny
2. Storno u cestovní kanceláře
Žádost o storno zájezdu musíme přijmout od objednavatele. Následně Vám vyčíslíme případné storno poplatky a potvrdíme formulář pro pojišťovnu
Postup
Vyplňte žádost o storno zde
Připojte formulář pro pojišťovku
Odešlete
3. Náhrada od pojišťovny
Pokud bude formulář pro pojišťovnu v pořádku, pošleme Vám ho potvrzený zpět emailem a Vy jej pak musíte sami poslat do pojišťovny, která vyhodnotí pojistné plnění dle smlouvy o pojištění
Postup
Vyčkejte na odpověď (může trvat několik dní) a až od nás obdržíte potvrzený formulář, pošlete jej neprodleně do pojišťovny
Návod
Pokud nemáte pojištění storna zájezdu, stornujte bez požadavku na náhradu storno poplatků
Storno u cestovní kanceláře
Žádost o storno zájezdu musíme přijmout od objednavatele. Následně Vám vyčíslíme případné storno poplatky a budeme Vás kontaktovat
Postup
Vyplňte žádost o storno zde
Odešlete
Časté dotazy
Mrkněte na nejčastější dotazy a odpovědi, než budete telefonovat…
Zrušení již zakoupeného zájezdu (podepsaná cestovní smlouva) z jakéhokoliv důvodu podléhá storno podmínkám, které jsou podrobně rozepsané ve Všeobecných smluvních podmínkách, kterou podepisujete při nákupu dovolené. Při každém stornování zájezdu ze strany klienta bude účtován storno poplatek (jeho výše se řídí těmito pravidly). Vrácení části těchto poplatků můžete nárokovat u pojišťovny, pokud máte k zájezdu zakoupené cestovní pojištění včetně pojištění storna zájezdu (více o pojištění zde). Toto pojištění kryje případy, kdy se nemůžete zájezdu zúčastnit ze zdravotních či jiných vážných důvodů a pojišťovna je běžně plní.
To bohužel není možné, storno poplatky musíme vystavit vždy (Vaše místo se nám už nepodaří prodat a cestovní kanceláři tak vznikne náklad, který musíme pokrýt alespoň částečně). Všechny důvody storen chápeme, stát se může cokoliv (onemocníte Vy nebo děti, stane se úraz nedej bože úmrtí, přijde požár nebo povodeň..), a proto velmi doporučujeme vždy k zájezdu přikoupit cestovní pojištění vč. storna zájezdu – pár korun Vám může ušetřit tisíce.
Pokud se nebudete moct zúčastnit zájezdu, pojišťovna Vám proplatí 80 % ceny zájezdu (maximálně až 15 000 Kč/os.). Storno pojišťovna proplácí v případě, že má klient potvrzení od lékaře/policie nebo hasičů, že se nemůže účastnit cesty (důvodem je například nemoc, zranění, požár, vykradení bytu apod.). Pojištění včetně storna neslouží pro zrušení zájezdu proto, že se klient jen rozhodne, že na zájezd nepojede. Více dle Všeobecných podmínek pojištění. Pojištění storna lze sjednat nejpozději s posledním doplatkem zájezdu. Jakmile bude zájezd kompletně uhrazen, není již možné přidávat pojištění se stornem.
Určitě ne. Zájezd se může zrušit např. z malého zájmu klientů a nenaplnění minimální kapacity autobusu, ale o tomto se dozvíte včas a všechny své peníze dostanete samozřejmě zpět.
Po odesláním požadavku na storno zájezdu Vám spočteme výši storno poplatků (ke dni odeslání požadavku) a o přesném vyúčtování Vás budeme informovat mailem nebo telefonicky. Výpočet storno poplatku se řídí těmito pravidly
Pojištění storna zájezdu lze dokoupit nejpozději do dne, kdy je (nebo má být) uhrazena celá cena zakoupeného zájezdu. Později to již možné není (pojišťovna by takové jednání vyhodnotila jako podvod). Cestovní pojištění (vč. pojištění storna) kupujte ideálně rovnou při nákupu dovolené (více o cestovním pojištění zde)
Formulář prosím vyplňte podle tohoto vzoru – vyplňte pouze růžově zvýrazněná pole a odešlete nám jej na e-mail [email protected] nebo přímo svému prodejci zájezdu a uveďte číslo objednávky (6 číslic). Žlutě zvýrazněná pole za vás vyplní CK a odešle vám formulář zpět. Poté kompletně vyplněný a podepsaný formulář odešlete poštou na adresu pojišťovny (najdete ji v hlavičce formuláře)
Máte jiný dotaz?
Napište nám prosím email na [email protected] nebo volejte na tel.: +420 511 444 350