Storno zájezdu
Každý klient má právo kdykoliv odstoupit od smlouvy a zakoupený zájezd stornovat. Storno zájezdu je zpoplatněné a o výši poplatku rozhoduje počet dní do odjezdu. Po zakoupení zájezdu Vám rezervujeme místo – pokud se ale nakonec rozhodnete zájezdu nezúčastnit, my Vaše místo už nestihneme prodat a vznikne nám ztráta. Proto je storno zájezdu spojené s poplatky – klid, storno poplatky si můžete za pár korun pojistit (cestovní pojištění vč. storna zájezdu) a pokud budete stornovat například ze zdravotních důvodů (nemocné dítě, úraz…), bude Vám storno poplatky hradit pojišťovna dle podmínek pojištění
Žádost o storno zájezdu nebo ubytování
Odešlete online žádost o storno zájezdu, požadavek zpracujeme neprodleně v pracovních hodinách
Vyplňte a odešlete žádost o storno zájezdu podle návodu
Odešlete formulář „Žádost o storno zájezdu“ elektronicky rovnou z této stránky anebo pošlete písemný požadavek na stornování zájezdu. Váš požadavek zpracujeme bezodkladně – storno se počítá ke dni obdržení žádosti (při online žádosti obdržíte potvrzení emailem). O storno zájezdu může zažádat pouze objednavatel zájezdu. V případě že je na smlouvě více osob a zájezd chtějí stornovat všechny osoby, objednavatel musí toto storno provést hromadně v jedné žádosti.
Pozor, budou Vám účtovány storno poplatky
Čím kratší dobu do odjezdu zájezd stornujete, tím vyšší budou storno poplatky (počet dnů se počítá ode dne doručení požadavku na storno zájezdu). Storno poplatek se počítá z konečné ceny zájezdu a jeho výši určuje procentuální sazba dle počtu dnů do data odjezdu
Minimální výše storno poplatku
Výše storno poplatku se stanovuje procentuální sazbou z konečné ceny zájezdu uvedené ve smlouvě o zájezdu nebo ve smlouvě o poskytnutí služby cestovního ruchu podle dnů zbývajících ke konání zájezdu, nejméně však 1 500 Kč/os. (u zájezdu v hodnotě 1 500 Kč/os. a méně není minimální výše storno poplatku stanovena a řídí se pouze procentuální sazbou).
- 60 a více dnů před zájezdem = 20 % z konečné ceny zájezdu
- 59–40 dnů před zájezdem = 30 % z konečné ceny zájezdu
- 39–30 dnů před zájezdem = 50 % z konečné ceny zájezdu
- 29–10 dnů před zájezdem = 80 % z konečné ceny zájezdu
- 9 a méně dnů před zájezdem = 100 % z konečné ceny zájezdu
Cestovní pojištěni se nepočítá do konečné ceny zájezdu a řídí se pojistnými podmínkami Uniqa
Pokud stornujete např. ze zdravotních důvodů a máte k zájezdu zakoupené cestovní pojištění se stornem, můžete nárokovat náhradu storno poplatků od pojišťovny
1. Storno zájezdu
Je důležité, aby jste zájezd stornovali písemně. Nejrychlejší cesta je použít storno formulář zde
2. Potvrzení storna
Vyčíslíme Vám storno poplatky na základě smlouvy o zájezdu podle dnů zbývajících ke konání zájezdu a potvrdíme si s vámi storno zájezdu.
3. Formulář pro pojišťovnu
Poté, co potvrdíte storno zájezdu, Vám pošleme předvyplněný formulář pro pojišťovnu, který doplníte vašimi údaji.
4. Odeslání formuláře
Vyplněný formulář odešlete do pojišťovny online zde. Pojišťovna po vás bude patrně požadovat i potvrzení od lékaře, nebo jiné dokumenty podle pojistných podmínek.
Rezervace bez pojištění storna
Pokud nemáte pojištění storna zájezdu, stornujte bez požadavku na náhradu storno poplatků
1. Storno zájezdu
Je důležité, aby jste zájezd stornovali písemně. Nejrychlejší cesta je použít storno formulář zde
2. Potvrzení storna
Vyčíslíme Vám storno poplatky na základě smlouvy o zájezdu podle dnů zbývajících ke konání zájezdu a potvrdíme si s vámi storno zájezdu.
Časté dotazy
Mrkněte na nejčastější dotazy a odpovědi, než budete telefonovat…
Zrušení již zakoupeného zájezdu (podepsaná cestovní smlouva) z jakéhokoliv důvodu podléhá storno podmínkám, které jsou podrobně rozepsané ve Všeobecných smluvních podmínkách, kterou podepisujete při nákupu dovolené. Při každém stornování zájezdu ze strany klienta bude účtován storno poplatek (jeho výše se řídí těmito pravidly). Vrácení části těchto poplatků můžete nárokovat u pojišťovny, pokud máte k zájezdu zakoupené cestovní pojištění včetně pojištění storna zájezdu (více o pojištění zde). Toto pojištění kryje případy, kdy se nemůžete zájezdu zúčastnit ze zdravotních či jiných vážných důvodů a pojišťovna je běžně plní.
To bohužel není možné, storno poplatky musíme vystavit vždy (Vaše místo se nám už nepodaří prodat a cestovní kanceláři tak vznikne náklad, který musíme pokrýt alespoň částečně). Všechny důvody storen chápeme, stát se může cokoliv (onemocníte Vy nebo děti, stane se úraz nedej bože úmrtí, přijde požár nebo povodeň..), a proto velmi doporučujeme vždy k zájezdu přikoupit cestovní pojištění vč. storna zájezdu – pár korun Vám může ušetřit tisíce.
Pokud se nebudete moct zúčastnit zájezdu, pojišťovna Vám proplatí 80 % ceny zájezdu (maximálně až 15 000 Kč/os.). Storno pojišťovna proplácí v případě, že má klient potvrzení od lékaře/policie nebo hasičů, že se nemůže účastnit cesty (důvodem je například nemoc, zranění, požár, vykradení bytu apod.). Pojištění včetně storna neslouží pro zrušení zájezdu proto, že se klient jen rozhodne, že na zájezd nepojede. Více dle Všeobecných podmínek pojištění. Pojištění storna lze sjednat nejpozději s posledním doplatkem zájezdu. Jakmile bude zájezd kompletně uhrazen, není již možné přidávat pojištění se stornem.
Určitě ne. Zájezd se může zrušit např. z malého zájmu klientů a nenaplnění minimální kapacity autobusu, ale o tomto se dozvíte včas a všechny své peníze dostanete samozřejmě zpět.
Po odesláním požadavku na storno zájezdu Vám spočteme výši storno poplatků (ke dni odeslání požadavku) a o přesném vyúčtování Vás budeme informovat mailem nebo telefonicky. Výpočet storno poplatku se řídí těmito pravidly
Pojištění storna zájezdu lze dokoupit nejpozději do dne, kdy je (nebo má být) uhrazena celá cena zakoupeného zájezdu. Později to již možné není (pojišťovna by takové jednání vyhodnotila jako podvod). Cestovní pojištění (vč. pojištění storna) kupujte ideálně rovnou při nákupu dovolené (více o cestovním pojištění zde)
Formulář prosím vyplňte podle tohoto vzoru – vyplňte pouze růžově zvýrazněná pole a odešlete nám jej na e-mail [email protected] nebo přímo svému prodejci zájezdu a uveďte číslo objednávky (6 číslic). Žlutě zvýrazněná pole za vás vyplní CK a odešle vám formulář zpět. Poté kompletně vyplněný a podepsaný formulář odešlete poštou na adresu pojišťovny (najdete ji v hlavičce formuláře)
Máte jiný dotaz?
Napište nám prosím email na [email protected] nebo volejte na tel.: +420 511 444 350