skip to Main Content

Pokyny k zájezdu | Chorvatsko

V těchto pokynech najdete mnoho velmi důležitých informací, proto doporučujeme pokyny k zájezdu vytisknout (stejně jako Voucher k ubytování, případně Voucher pro dopravu a pokyny k ubytování – všechny tyto dokumenty posíláme emailem 5–7 dní před odjezdem na dovolenou

Nejčastější dotazy

Jaká platí omezení ohledně koronaviru na cestě do Chorvatska, budu něco potřebovat?

Potřebuju do Chorvatska pas? Nebo stačí občanský průkaz?

Na cestu i pobyt v Chorvatsku Vám stačí platný občanský průkaz nebo pas

Musí mít dítě pas?

Všechny děti s sebou musí mít platný cestovní doklad, tedy dětský občanský průkaz nebo cestovní pas

Čekáme na autobus, ale pořád nepřijel, co mám dělat?

Pokud nastanou komplikace v dopravní situaci, může mít autobus zpoždění. Snažíme se klienty informovat pomocí sms. Pokud je zpoždění menší než 15 min., vydržte. Pokud autobus nepřijel a nemáte žádné informace, volejte dispečink na tel.: 00420 777 340 902

Vystoupil jsem z autobusu na špatném místě, co teď?

Zachovejte klid, nevzdalujte se a okamžitě volejte dispečink na tel.: 00420 777 340 902

Můžeme se ubytovat o trochu dřív než je uvedeno na Voucheru?

Bohužel, to není možné. Před ubytováním probíhá úklid pokojů a apartmánů po předchozím „turnusu“

Do kdy nejpozději se můžeme ubytovat?

Zpravidla je nejpozdější čas ubytování do 18.00–20.00 hod. Pokud zvažujete pozdní příjezd, ověřte si prosím tento čas (popisek zájezdu, případně volejte na telefonní hotline viz kontakty níže). Pozor, při pozdním check-in už nemusíte dostat večeři (pokud víte, že přijedete pozdě, zavolejte delegátovi nebo na hotlinku, pokud to bude možné, na hotelu Vám nachystají alespoň studenou večeři)

Když přijedeme na místo dřív, můžeme si dopoledne někde uschovat zavazadla?

Pro klienty cestující autobusem bývá zřízena místnost nebo prostor na recepci pro úschovu zavazadel. Obecně bývá pro tyto účely nějaký prostor připravený.

Nemáme kartičky pojištění, kdy je dostaneme?

Kartičky pojištění Vám mají přijít e-mailem po zakoupení pojištění nebo společně s Voucherem a pokyny. Pokud nejsou v příloze tohoto mailu, volejte prosím zákaznickou podporu na tel.: 00420 511 444 350

Nejsem spokojený s ubytováním, co mám dělat?

Pokud je Vaše stížnost oprávněná, budou se všichni snažit problém odstranit na místě. V první řadě nahlaste problém delegátovi (pokud ho nemáte k dispozici, nahlaste problém na recepci, v partnerské agentuře nebo odpovědné osobě za ubytování). Pokud nebude problém bezodkladně vyřešen na místě, volejte naší hotline na tel.: 00420 778 491 764 (naši operátoři budou věc řešit na dálku z ČR)

Do kdy se podává večeře?

Zpravidla se večeře podávají do 20.00–20.30 hod., přesný čas bývá na dveřích restaurace, případně Vám řekne delegát anebo se zeptejte přímo personálu (chorvatsky: kada služite večeru?)

Jak si můžu v Chorvatsku zařídit internet do telefonu?

Takřka v každé trafice můžete koupit sim kartu s mobilními daty na týden (chorvatsky: molim sim karticu s internetom za tjedan dana)

Musí mít děti v autobuse autosedačku?

Nemusí. Je ale možné vlastní autosedačku použít, pokud je uzpůsobená pro uchycení v autobuse (informaci najdete na sedačce nebo v návodu). Všechny autobusy mají tříbodové bezpečnostní pásy.

Můžu si vzít do autobusu zvířecího miláčka?

Bohužel, v autobusu není možné přepravovat žádná zvířata

Kdy se dozvím v kolik se bude odjíždět zpět a kdy přijedeme do ČR?

Nejpozději ve 14.00 v den odjezdu ze zahraničí obdržíte sms, kde budete mít přesný čas odjezdu. Odjezd je zpravidla v podvečerních hodinách podle toho, kdy přijedou ráno autobusy s dalším turnusem (pak musí mít řidiči 9-ti hodinovou pauzu, proto nemohou hned vyrazit). Příjezd do ČR bývá v ranních hodinách, pak následuje rozvoz po ČR. Vždy záleží na dopravní situaci, kterou nemůžeme ovlivnit

Nezapomeňte doma

Voucher pro ubytování musíte mít vytisknutý dvakrát, jinak Vás v zahraničí neubytují

Nejezděte do zahraničí bez pojištění – i malá nehoda, úraz nebo nechtěné poškození cizího majetku Vás může vyjít na obrovské peníze

Pro případ ztráty dokladů v zahraničí si je zkopírujte (včetně kartiček zdravotního pojištění), vytiskněte a uložte do jiného zavazadla

Vezměte si na cestu drobné euro mince (budou se hodit např. pro zpoplatněná WC na dálnici)

5–7 dní před odjezdem obdržíte emailem Voucher pro ubytování (pokud jedete autobusem, budete mít v příloze stejného mailu ještě Voucher pro dopravu).

Voucher [:vaučr] vytiskněte, jinak nebudete v zahraničí ubytováni (zahraniční partneři trvají na vytisklé formě Voucheru, nebude jim stačit ukázat Voucher např. v telefonu). Voucher vytiskněte dvakrát (jeden odevzdáte při ubytování, druhá si ponecháte pro kontrolu). Na Voucheru je uvedené místo, kde se s ním musíte prokázat. U hotelů je to většinou hotelová recepce, u apartmánů je to naše partnerská agentura v místě pobytu.

Pokud budete mít v zahraničí jakékoliv výdaje, které může pojišťovna krýt, budete je hradit na místě. Vždy si berte účtenky, potvrzení, případně vše foťte – plnění pojišťovnou bude probíhat zpětně na základě těchto dokladů. Pokud máte pojištění zakoupení přes České kormidlo, obdržíte kartičky pojištěnce mailem společně s voucherem nebo zvlášť (kontrolujte prosím spam, může se stát, že Vám kartičky pošle systém z adresy [email protected]). Pokud jste zakoupili pojištění, ale neobdrželi jste kartičky, kontaktujte nás.

V Chorvatsku stačí mít u sebe platný občanský průkaz nebo platný cestovní pas ČR obsahující strojově čitelnou zónu (totéž platí i pro státy, kterými můžete cestou projíždět: Slovensko, Maďarsko, Rakousko, Slovinsko). Platný doklad musí mít všichni cestující včetně dětí. Pozor, doklad musí mít platnost minimálně po dobu pobytu na území Chorvatska. Pro turistické pobyty (do 3 měsíců) není třeba vízum (o víza se žádá při pracovních pobytech).

Pozor: pokud jedete do apartmánu, budete pravděpodobně na místě platit vratnou zálohu (kauci) v hotovosti. Přesnou částku najdete na Voucheru nebo v pokynech pro ubytování, ale zpravidla je to 50–100 € za apartmán, u luxusních apartmánů to může být i víc.

V chorvatských obchodech běžně zaplatíte kartou a není problém výběr hotovosti z tamních bankomatů. Je ale dobré mít u sebe alespoň drobné v eurech pro případ placených WC na cestě do Chorvatska.

Nezapomeňte na léky, které běžně užíváte (zejména alergici!). Je dobré mít u sebe společně s léky i lékařskou dokumentaci. Na dovolené se můžou hodit prášky na zklidnění bolesti (zuby, společenská únava, úpal apod.). Pokud budete mít jakékoliv zdravotní problémy, kontaktujte delegáta, poradí Vám (kontakt najdete na Voucheru).

Kontakty

Než budete telefonovat na hotline, podívejte se prosím do kapitoly „Nejčastější dotazy“ na začátku těchto pokynů ;) V místě pobytu zkuste kontaktovat delegáta a pokud potřebujete cokoliv ohledně dopravy, kontaktujte rovnou dispečink

Kontakt na stálého nebo oblastního delegáta (pokud ho budete mít v místě pobytu k dispozici) najdete na Voucheru, který jsme Vám poslali s pokyny. Pokud se na dovolené potkáte s jakýmkoliv problémem, pomůžeme Vám – snažte se prosím primárně spojit s delegátem (řešení čehokoliv je vždycky rychlejší na místě než na dálku z ČR)

  • Stálý delegát
    Česky hovořící, ubytovaný přímo ve Vašem letovisku, má na starost více ubytovacích kapacit. Jeho úřední hodiny pro Vaše ubytování najdete na recepci. Dochází na schůzky a většinou se s ním můžete osobně potkat min. 3× během pobytu
  • Oblastní delegát
    Česky nebo slovensky hovořící, ubytovaný v oblasti, do které patří Vaše letovisko a na schůzku do Vašeho ubytování přijde zpravidla jednou na začátku pobytu. V některých letoviscích je oblastní delegát dostupný pouze telefonicky

Tel.: najdete na Voucheru

Zahraniční agentura bývá spojena zpravidla s ubytováním v apartmánech (v agentuře si vyzvednete klíče apod.) a bývá nedaleko ubytování (adresu a další informace najdete na Voucheru nebo v pokynech pro ubytování). Zaměstnanci agentury Vám s čímkoliv ohledně dovolené poradí, budou ale hovořit chorvatsky, případně anglicky (na Čechy jsou zvyklí, domluvíte se i když neovládáte žádný cizí jazyk).

S dotazy ohledně autobusové dopravy volejte dispečink (nevolejte prosím, pokud má autobus zpoždění menší než 15 min.)

Tel.: 00420 777 340 902

Volejte v naléhavých případech (problémy s ubytováním apod.) – dovoláte se operátorům, kteří se Vám v případě problému budou snažit pomoci na dálku z České republiky. Zohledněte prosím tento fakt a vždy se snažte operátorům v klidu podat co možná nejpřesnější informace.

Tel.: 00420 778 491 764

PO–PÁ 9.00–17.00
SO 9.00–18.00
NE 9.00–18.00

Pokud se v Chorvatsku ocitnete v jakékoliv nouzové situaci doporučuje se volat jednotné nouzové tel. číslo, nebo viz níže dle konkrétní situace

Tel.: 112 (bez předvolby)

  • Policie
    Tel.: 192 (bez předvolby)
  • Požárníci
    Tel.: 193 (bez předvolby)
  • První pomoc
    Tel.: 194 (bez předvolby)
  • Pomoc na cestě (Hrvatski autoklub HAK)
    Tel.: 1987 (bez předvolby)
  • Dopravní informace a stav provozu na silnicích
    Tel.: 062 777 777

Důležité

Omezení některých služeb hoteliérů mimo hlavní sezónu není důvodem k reklamaci

V Chorvatsku platí všichni turisté povinné pobytové taxy, které jsou všude zhruba 1,5 €/os./den. Platit je budete buď na recepci nebo si taxu vyžádá delegát a budete je platit v hotovosti (přesnou částku se dozvíte na místě, někde mají slevy na děti apod.)

Vždy je dobré mít s sebou alespoň nějakou hotovost (eura nebo chorvatské kuny). Dnes už takřka všude najdete bankomaty (ovládání v angličtině), na benzinových stanicích a v obchodech běžně zaplatíte kartou (bez znalosti cizího jazyka)

  • Měna: kuna (100 lipa), [HRK]
  • 1 kuna = cca 3,30 Kč
  • Aktuální kurz najdete zde
  • Diplomatické zastoupení ČR v Chorvatsku (velvyslanectví v Záhřebu) zde
  • Celní a devizové předpisy zde
  • Specifika a doporučení turistům zde

Pozor: o státních svátcích v Chorvatsku jsou obchody, banky a úřady zavřené

1. 1. Nový rok
6. 1. Tři králové
17. 4. Velikonoční neděle
18. 4. Velikonoční pondělí
1. 5. Svátek práce
31. 5. Boží tělo
22. 6. Den boje proti fašismu
25. 6. Den státnosti
5. 8. Den vítězství a díkůvzdání vlasti
15. 8. Nanebevzetí Panny Marie
8. 10. Den nezávislosti
1. 11. úterý Svátek všech svatých
25. 12. Vánoce
26. 12. Vánoce, Svatý Štěpán

Ceny

jsou obecně nižší

Služby hotelů a penzionů

mohou být omezené (např. bazény, způsob stravování může být přizpůsobený obsazenosti apod.). Chorvati se před sezónou připravují na příval turistů a po sezóně odpočívají, a protože mají ve svých ubytovacích kapacitách poloprázdno, nemusí některé služby poskytovat

Restaurace a bary

jsou klidnější (až prázdné) a noční život značně utichne. Pokud hledáte bujarou zábavu, diskotéky a párty, nepočítejte s tím mimo sezónu

Výletní lodě a další atrakce

nemusí být už / ještě v provozu kvůli malému počtu turistů

Kouření

V Chorvatsku platí zákaz kouření ve veřejných uzavřených prostorách, tedy i restauracích a hospodách. Pozor, pokud si tam zapálíte, můžete dostat pokutu až 1 500 kun (cca 5 000 Kč)

Potraviny a spotřební zboží

Omezení množství platí na osobu pro následující kategorie spotřebního zboží
– 800 ks cigaret nebo 400 ks cigaret o váze 3 g/ks nebo 200 ks doutníků nebo 1 kg tabáku
– Alkoholické nápoje mohou dovážet osoby starší 18 let (10 l destilátu, 20 l alkoholizovaného vína, 90 l vína (včetně max. 60 litrů šumivého vína)
– 110 l piva
– Dovoz benzínu v kanystru je zakázán

Léky

Dovoz léků je povolen v množství odpovídající osobní potřebě po dobu nejvýše jednoho měsíce. Doporučuje se mít u sebe lékařskou dokumentaci, ze které vyplývá potřeba užívání konkrétního léku

Omamné látky

Do Chorvatska je zakázán dovoz jakéhokoliv množství drog a jiných omamných prostředků, byť i pro osobní potřebu

Doprava autobusem

Pro CK České kormidlo provozuje autobusovou dopravu dceřinná společnost Autokarem.cz (v krajních případech může celou nebo jen svozovou dopravu po ČR zajišťovat jiný partnerský dopravce)

Ohledně návratu zpět do ČR obdržíte v den odjezdu nejpozději do 14.00 sms s přesným časem a místem odjezdu. Zkontrolujte telefonní číslo, které jste uvedli do cestovní smlouvy

Autobus může mít vlivem dopravní situace malé zpoždění, pokud ale není větší než 15 min., nevolejte na dispečink, zachovejte klid a vyčkejte

Ohledně dopravy volejte dispečink na tel.: 00420 777 340 902

K autobusu se dostavte nejpozději 15 min. před plánovaným odjezdem. Na tel. číslo které jste uvedli do cestovní smlouvy budeme posílat informační sms ohledně přesných časů odjezdů, případně aktuální informace o zpoždění či jiných změnách. Pokud je to možné, pošlete nám telefonní čísla svých spolucestujících (klidně odpovědí na email, který jsme Vám poslali s Voucherem)

Během cesty děláme pravidelné zastávky (nejdéle po 4,5 hodinách). V autobusu lze za české koruny a přátelské ceny zakoupit občerstvení (pivo, limo, káva, čaj apod.). Autobusy mají WC (pokud nebude v provozu, budeme dělat častější zastávky). Do autobusu lze umístit vlastní dětskou autosedačku (v návodu sedačky najdete informaci, jestli je do autobusu vhodná), ale není povinná

Do cílové destinace v Chorvatsku dorazíme v ranních či dopoledních hodinách

Odjezdy z Chorvatska bývají ve večerních hodinách (zhruba 18.00–21.00). Přesný čas Vám pošleme smskou nejpozději ve 14.00 v den odjezdu (čas ovlivňuje příjezd následujícího turnusu, řidiči musí mít povinnou 9-ti hodinovou pauzu před zpáteční cestou do ČR). Informace o odjezdu budou také na informační nástěnce a bude je znát delegát. Příjezd do přestupních měst v ČR (Brno, Bratislava, České Budějovice) bývá v ranních hodinách, pak následuje rozvoz po ČR

Ve vozech svozové dopravy po ČR neplatí zasedací pořádek, ten je pro Vás připravený až v autobuse, který pojede z přestupního města. Při zpáteční cestě může být zasedací pořádek změněný

Pokud nebudete respektovat pravidla pro přepravu zavazadel, nebude se na Vaše zavazadla vztahovat nárok na reklamaci při případném poškození zavazadla během přepravy. Řidič není povinen vyhovět Vašim požadavkům umístit zavazadla do horní části zavazadlového prostoru

  • Vaše nástupní místo máte uvedené v cestovní smlouvě. Pokud chcete změnit nástupní místo, kontaktujte nás nejpozději 48 hodin před odjezdem (manipulační poplatek 500 Kč)
  • Pozor, klienti uvedení v jedné cestovní smlouvě, kteří ale nastupují v různých městech, nemusí cestovat ve stejném autobuse (různé trasy)
  • Výstupní místo při návratu do ČR je stejné jako nástupní místo při odjezdu na dovolenou – vysadíme Vás tam, kde jsme Vás nabrali ;)

Hlavní odjezdová města z ČR do Chorvatska

Brno, České Budějovice a Bratislava (přesný rozpis tras a jízdní řády najdete na www.ceskekormidlo.cz/doprava. Z ostatních nástupních měst provozujeme svozovou dopravu (autobusy, mikrobusy, linková doprava apod.) a pokud nepojedete rovnou po přímé trase už ze svého nástupního města, budete přesedat v přestupním městě a nasednete do autobusu, který pojede dál do Chorvatska.

Zdarma pro každého cestujícího

  • 1 ks cestovního zavazadla do 20 kg v zavazadlovém prostoru autobusu
  • 1 ks příruční zavazadlo ve vnitřním prostoru autobusu do 5 kg

Zavazadla navíc nejsou možná

  • Z kapacitních důvodů nemůžeme přepravovat žádná zavazadla navíc a to ani za příplatek (další kufry, paddleboardy, slunečníky apod.)

Nelze přepravovat

  • Zvířata (ani malá)
  • Jízdní kola
  • Nepřiměřená zavazadla (staré krosny s železnou konstrukcí, balíky vod, kartony piva apod.). Individuálně rozhodne řidič při nakládce

Ztráty a záměny zavazadel

  • Každé zavazadlo musí být označeno jmenovkou
  • Klient nese odpovědnost za vlastní zavazadla, která jsou mimo nákladový prostor autobusu. Cestovní kancelář ani dopravce nezajišťuje úschovu zavazadel během přestupů, nástupů, výstupů a neodpovídají za případné ztráty či záměny
  • Pokud někde zapomenete své zavazadlo nebo dojde k záměně zavazadel, budete hradit případné náklady, které vzniknou s řešením této situace

Pokud chcete konkrétní místo v autobuse, můžete si zakoupit místenku. Je možné uvést konkrétní čísla sedadel, ale vzhledem k tomu, že ne všechny autobusy mají stejné zasedací plány, uveďte při nákupu místenky ještě obecnější požadavek (např. druhá řada na straně za řidičem apod.)

  • Cena místenky je 300 Kč/os. (platí i na cestu zpět)
  • Pro zakoupení místenky volejte do CK na tel.: 00420 511 444 350 nebo pište na email [email protected]
  • Místenky lze koupit do autobusu, který jede do Chorvatska (zakoupené místenky neplatí ve svozové dopravě po ČR, ale až ve voze, který jede dál do Chorvatska)
  • Místenku lze koupit do středy 12.00 hod. (2 dny před odjezdem)
  • Pokud nebude možné Vaši místenku v autobuse uplatnit, peníze za místenku dostanete zpět (pozn.: zrušením požadavku na místenku ze strany CK Vám nevzniká nárok na uplatnění reklamace)

Kompletní smluvní přepravní podmínky najdete zde

Autem (vlastní doprava)

Pokud pojedete půjčeným vozem (firemní auto, půjčené od známého apod.), musíte u sebe mít notářsky ověřený souhlas majitele, že Vám auto půjčil. Potvrzení o užívání firemního vozu či vozu vlastněného cizí osobou musí být v anglickém nebo jiném světovém jazyce. Potřebný dokument pro vyplnění a další informace najdete zde

  • Pro plánování cesty do Chorvatska doporučujeme používat např. plánovač na Google maps, trasa zde
  • Detailní trasy, tipy a doporučení najdete např. zde
  • Pokud máte trasu naplánovanou, doporučujeme zakoupit dálniční známky před cestou (můžete vše samozřejmě kupovat po cestě), ušetříte si případně zbytečný stres. K dispozici bývají na pobočkách ÚAMK, do Rakouska, Slovenska a Maďarska lze koupit známky přes internet. V případě Rakouska pozor, kvůli tamějším zákonům o ochraně spotřebitele přes internet – zakoupená e-známka je platná až 18 dnů po objednání
  • Dálniční poplatky jsou v Chorvatsku vybírány formou mýtného, vždy za konkrétní úsek dálnice, kterým projedete. Tyto poplatky lze platit na místě kartou (doporučujeme, v těchto pruzích bývají menší fronty). Ceník najdete zde

Pokud pojedete na ostrov, budete potřebovat lodní dopravu. Informace o trajektech najdete zde

Na cestě do Chorvatska je nutné mít

  • Platný řidičský průkaz
  • Technický průkaz
  • Doklad o pojištění vozidla (zelená karta), kterou na trase ČR – Rakousko – Slovinsko (příp. Maďarsko) – Chorvatsko vyžadují policejní orgány. Pro využívání služeb rent-a-car (půjčovna aut), může být požadován i mezinárodní řidičský průkaz
  • Příp. potvrzení o užívání zapůjčeného vozu

Maximální povolené rychlosti v Chorvatsku 2022

  • Max. 50 km/hod. v obci (pokud není v místě stanoveno jinak)
  • Max. 90 km/hod. mimo obec (pokud není v místě stanoveno jinak)
  • Max. 110 km/hod. na rychlostních komunikacích
  • Max. 130 km/hod. na dálnici

Alkohol za volantem v Chorvatsku 2022

V Chorvatsku povoluje nový zákon 0,5 promile alkoholu v krvi řidiče (netýká se profesionálních řidičů a řidičů ve věku 18–24 let). Nulová tolerance přítomnosti alkoholu v krvi platí pro pro řidiče vozidel kategorie C1, C1+E, C, C+E, D, D+E, H, instruktory autoškoly, pro řidiče z povolání, taxikáře, řidiče záchranné služby a pro řidiče od 18 do 24 let. V případě dopravní nehody je pro všechny řidiče alkohol v krvi považován za zásadní přitěžující okolnost

Dětské autosedačky v Chorvatsku

Děti menší než 150 cm musí být převáženy v dětské autosedačce nebo v bezpečnostním zádržném systému uchyceném bezpečnostním pásem bez ohledu na věk. Na zadních sedadlech se mohou převážet děti menší než 150 cm a vyšší než 135 cm, která nejsou umístěna v bezpečnostní sedačce nebo v bezpečnostním zádržném systému, ale musí být správně přivázána bezpečnostním pásem pro dospělé osoby

WC na cestě do Chorvatska

Mějte u sebe drobné v eurech, v Rakousku jsou často WC zpoplatněné

Ubytování

Pokud budete v místě pobytu řešit jakýkoliv problém ohledně ubytování, kontaktujte primárně delegáta nebo partnerskou agenturu anebo se obraťte přímo na recepci. Na českou hotline volejte v krajním případě (operátoři v ČR Vám samozřejmě pomohou, ale na dálku je to vždy složitější)

Vždy po odjezdu klientů turnusu před Vámi probíhá úklid ubytování. Berte prosím na vědomí, že proto není možné dřívější ubytování

  • Check in (nejbližší čas ubytování)
    Standardně je možné ubytování od 14.00 (může být uvedeno jinak, přesné informace najdete na voucheru)
  • Check out (nejpozdější čas opuštění ubytování)
    Většinou je nutné ubytování opustit do 10.00 dopoledne (přesné informace najdete v pokynech pro ubytování nebo v popisu konkrétního zájezdu)
  • Apartmány, penziony
    Ručníky si vemte vlastní z domu, povlečení je standardně k dispozici (pokud není v popisu zájezdu uvedeno jinak)
  • Hotely
    Ručníky i ložní prádlo jsou k dispozici
  • V Chorvatsku jsou elektrické zástrčky stejné jako u nás (napětí 220 V s frekvencí 50 Hz)
  • Voda ve veřejné vodovodní síti je v celém Chorvatsku pitná

Stravování

Podávaná strava je většinou místní kuchyně (výjimečně dostanete i českou kuchyni)

Strava All inclusive / All inclusive light v Chorvatsku neprobíhá neomezeně po celý den, je to spíše „plná penze“, která má v ceně např. nápoje. Jinak platí, že nápoje nebývají v ceně stravování

V ceně ubytování je zpravidla polopenze (snídaně a večeře)

Zpravidla kuchyňský kout pro vlastní stravování. U některých apartmánů lze objednat stravu v restauraci (většinou depandance hotelů, konkrétní informace najdete v popisu jednotlivých zájezdů)

  • BB = snídaně
    Ubytování končí snídaní
  • HB = polopenze
    Snídaně + večeře
    Ubytování začíná večeří a končí snídaní
  • FB = plná penze
    Snídaně + oběd + večeře
    Ubytování začíná večeří a končí obědem
  • All inclusive
    Snídaně + oběd + večeře (detailně v popisu konkrétního zájezdu)
    Ubytování začíná večeří a končí obědem
  • All inclusive light
    Snídaně + oběd + večeře (detailně v popisu konkrétního zájezdu)
    Ubytování začíná večeří a končí obědem

Reklamace, závady, nedostatky

Všechny nedostatky řešte vždy okamžitě na místě (s delegátem, recepcí, na hotlince)

Jakýkoliv nedostatek, o kterém si myslíte, že je závažný, co nejrychleji nahlaste delegátovi. Pokud nemáte delegáta k dispozici, nahlaste nedostatek na recepci, odpovědné osobě ubytování nebo v partnerské agentuře (tam kde Vám dali klíče). Pokud nebude bezodkladně zjednaná náprava, volejte hotline na tel.: 00420 778 491 764 (po 18.00 hodině už nevolejte a nechte řešení na ráno). Naši operátoři v ČR se spojí přímo s hoteliérem nebo poskytovatelem ubytování a budou věc řešit na dálku. Cílem je nedostatek odstranit a problém vyřešit na místě. Pokud budete chtít podávat reklamaci, je nutné ještě na místě sepsat reklamační protokol a nechat ho potvrdit ubytovatelem (spojte se s delegátem, se vším Vám pomůže)