skip to Main Content

Pokyny k zájezdu | Slovinsko

V těchto pokynech najdete mnoho velmi důležitých informací, proto doporučujeme pokyny k zájezdu vytisknout (stejně jako Voucher k ubytování, případně Voucher pro dopravu a pokyny k ubytování – všechny tyto dokumenty posíláme emailem 5–7 dní před odjezdem na dovolenou

COVID-19 | Opatření a povinnosti

Aktuální podmínky pro cestování do zahraniční a platná omezení v místech dovolené a zájezdů ve vybraných státech zde

Nejčastější dotazy

Potřebuju do Slovinska pas? Nebo stačí občanský průkaz?

Na cestu i pobyt ve Slovinsku Vám stačí platný občanský průkaz nebo pas

Musí mít dítě pas?

Všechny děti s sebou musí mít platný cestovní doklad, tedy dětský občanský průkaz nebo cestovní pas

Můžeme se ubytovat o trochu dřív než je uvedeno na Voucheru?

Bohužel, to není možné. Před ubytováním probíhá úklid pokojů a apartmánů po předchozích klientech. Můžete se samozřejmě zeptat na recepci, ale dřívější předání pokoje je už v režii hotelu

Do kdy nejpozději se můžeme ubytovat?

Zpravidla je nejpozdější čas ubytování do 18.00–20.00 hod. Pokud zvažujete pozdní příjezd, ověřte si prosím tento čas (popisek zájezdu, případně volejte na telefonní hotline viz kontakty níže)

Nemáme kartičky pojištění, kdy je dostaneme?

Kartičky pojištění Vám mají přijít společně s Voucherem a pokyny. Pokud nejsou v příloze tohoto mailu, volejte prosím zákaznickou podporu na tel.: 00420 511 444 350

Nejsem spokojený s ubytováním, co mám dělat?

Pokud je Vaše stížnost oprávněná, budou se všichni snažit problém odstranit na místě. V první řadě nahlaste problém na recepci, v partnerské agentuře nebo odpovědné osobě za ubytování. Pokud nebude problém bezodkladně vyřešen na místě, volejte naší hotline na tel.: 00420 778 491 764 (naši operátoři budou věc řešit na dálku z ČR)

Do kdy se podává večeře?

Zpravidla se večeře podávají do 20.00–20.30 hod., přesný čas bývá na dveřích restaurace, případně se zeptejte přímo personálu

Nezapomeňte doma

Voucher pro ubytování musíte mít vytisknutý dvakrát, jinak Vás v zahraničí neubytují

Nejezděte do zahraničí bez pojištění – i malá nehoda, úraz nebo nechtěné poškození cizího majetku Vás může vyjít na obrovské peníze

Pro případ ztráty dokladů v zahraničí si je zkopírujte (včetně kartiček zdravotního pojištění), vytiskněte a uložte do jiného zavazadla

Vezměte si na cestu drobné euro mince (budou se hodit např. pro zpoplatněná WC na dálnici)

5–7 dní před odjezdem obdržíte emailem Voucher pro ubytování.

Voucher [:vaučr] vytiskněte, jinak nebudete v zahraničí ubytováni (zahraniční partneři trvají na vytisklé formě Voucheru, nebude jim stačit ukázat Voucher např. v telefonu). Voucher vytiskněte dvakrát (jeden odevzdáte při ubytování, druhá si ponecháte pro kontrolu). Na Voucheru je uvedené místo, kde se s ním musíte prokázat. U hotelů je to většinou hotelová recepce, u apartmánů je to naše partnerská agentura v místě pobytu.

Pokud jste si cestovní pojištění nepřikoupili již při rezervaci dovolené, není zahrnuto v ceně pobytu. Cestovní pojištění, které budete potřebovat na tuto dovolenou, Vám zařídíme během chvilky za pár korun – nabídku pojištění si můžete prohlédnout zde (pokud jej chcete zakoupit, napište prosím email na [email protected] nebo volejte na tel.: 00420 511 444 350). Pokud budete mít v zahraničí jakékoliv výdaje, které může pojišťovna krýt, budete je hradit na místě. Vždy si berte účtenky, potvrzení, případně vše foťte – plnění pojišťovnou bude probíhat zpětně na základě těchto dokladů. Kartičky pojištění obdržíte emailem společně s voucherem nebo zvlášť (kontrolujte prosím spam, může se stát, že Vám kartičky pošle systém z adresy [email protected]). Pokud jste zakoupili pojištění, ale neobdrželi jste kartičky, kontaktujte nás.

Ve Slovinsku stačí mít u sebe platný občanský průkaz nebo platný cestovní pas ČR obsahující strojově čitelnou zónu (totéž platí i pro státy, kterými můžete cestou projíždět: Slovensko, Maďarsko, Rakousko). Platný doklad musí mít všichni cestující včetně dětí. Pozor, doklad musí mít platnost minimálně po dobu pobytu na území Slovinska. Pro turistické pobyty (do 3 měsíců) není třeba vízum (o víza se žádá při pracovních pobytech).

Pozor: pokud jedete do apartmánu, budete na místě platit povinnou vratnou zálohu (kauci) v hotovosti. Přesnou částku najdete na Voucheru nebo v pokynech pro ubytování, ale zpravidla je to 50–100 € za apartmán, u větších či luxusnějších apartmánů to může být víc. V případě, že na konci ubytování předáte apartmán v horším stavu, než jste jej přebrali, bude Vám z kauce odečtena adekvátní částka na úhradu nápravy.

Ve slovinských obchodech a restauracích běžně zaplatíte kartou a není problém výběr hotovosti z tamních bankomatů (u stánkařů např. se zeleninou a ovocem budete potřebovat hotovost). Je ale dobré mít u sebe alespoň drobné v eurech pro případ placených WC na cestě do Slovinska.

Nezapomeňte na léky, které běžně užíváte (zejména alergici!). Je dobré mít u sebe společně s léky i lékařskou dokumentaci. Na dovolené se můžou hodit prášky na zklidnění bolesti (zuby, společenská únava, úpal apod.).

Kontakty

Než budete telefonovat na hotline, podívejte se prosím do kapitoly „Nejčastější dotazy“ na začátku těchto pokynů ;) V místě pobytu zkuste kontaktovat delegáta a pokud potřebujete cokoliv ohledně dopravy, kontaktujte rovnou dispečink

Zahraniční agentura bývá spojena zpravidla s ubytováním v apartmánech (v agentuře si vyzvednete klíče apod.) a zpravidla bývá nedaleko ubytování (adresu a další informace najdete na Voucheru nebo v pokynech pro ubytování). Zaměstnanci agentury Vám s čímkoliv ohledně dovolené poradí, budou ale hovořit slovinsky, případně anglicky (na Čechy jsou zvyklí, domluvíte se i když neovládáte žádný cizí jazyk). Pokud jste ubytovaní v hotelu, tak lze veškeré věci samozřejmě řešit i s personálem hotelu.

Volejte v naléhavých případech (problémy s ubytováním apod.) – dovoláte se operátorům, kteří se Vám v případě problému budou snažit pomoci na dálku z České republiky. Zohledněte prosím tento fakt a vždy se snažte operátorům v klidu podat co možná nejpřesnější informace.

Tel.: 00420 778 491 764

PO–PÁ 9.00–17.00
SO 8.00–20.00
NE 14.00–18.00

Pokud se ve Slovinsku ocitnete v jakékoliv nouzové situaci doporučuje se volat jednotné nouzové tel. číslo, nebo viz níže dle konkrétní situace. Předvolba je ve Slovinsku +386

Tel.: 112 (bez předvolby)

  • Policie
    Tel.: 113(bez předvolby)
  • Požárníci
    Tel.: 112 (bez předvolby)
  • První pomoc
    Tel.: 112 (bez předvolby)
  • Pomoc na cestě (AMZS – Avto Moto Zveza Slovenije (poruchová služba, pro nečleny za úhradu)
    Tel.: 1987 (bez předvolby)
  • Dopravní informace a stav provozu na silnicích lze získat na tel. 00386 1 518 8 518 (DARS dopravní informační centrum) nebo na webu:
    • www.promet.si – Traffic Information Centre (Prometno-informacijski center)
    • www.amzs.si – AMZS (Auto-moto zveza Slovenije)

Důležité

Omezení některých služeb hoteliérů mimo hlavní sezónu není důvodem k reklamaci

Ve Slovinsku platí všichni turisté povinné pobytové taxy, které jsou všude zhruba 2 €/os./den. Dále se ve Slovinsku platí také povinné registrační poplatky cca 2 €/os./pobyt. Platit budete na recepci a budete ji platit v hotovosti (přesnou částku se dozvíte na místě, někde mají slevy na děti apod.)

Vždy je dobré mít s sebou alespoň nějakou hotovost (eura). Dnes už takřka všude najdete bankomaty (ovládání v angličtině), na benzinových stanicích, v obchodech i v restauracích běžně zaplatíte kartou (bez znalosti cizího jazyka)

  • Měna: euro [EUR]
    • 1 euro = cca 26,50 Kč
    • Aktuální kurz najdete zde
  • Diplomatické zastoupení ČR ve Slovinsku (velvyslanectví v Lublani) zde
  • Celní a devizové předpisy zde
  • Specifika a doporučení turistům zde

Pozor: o státních svátcích ve Slovinsku jsou obchody, banky a úřady zavřené

  • 1. 1. Nový rok
  • 8. 2. Den France Prešerena, významného slovinského básníka z 19. století
  • Velikonoce (velikonoční neděle a pondělí)
  • Letnice (křesťanský svátek v období Velikonoc)
  • 27. 4. Den odporu proti okupaci
  • 1.–2. 5. Svátek práce
  • 25. 6. Den státnosti
  • 15. 8. Nanebevzetí Panny Marie
  • 31. 10. Den reformace
  • 1. 11. Svátek všech svatých
  • 25. 12. Vánoce
  • 26. 12. Vánoce, Den samostatnosti a jednoty

Kouření

Ve Slovinsku platí zákaz kouření ve veřejných uzavřených prostorách, tedy i restauracích a hospodách, výjimkou jsou vyhrazená speciální místa. Pozor, pokud si tam zapálíte, můžete dostat pokutu cca 125 € (cca 3 300 Kč)

Potraviny a spotřební zboží

Omezení množství platí na osobu pro následující kategorie spotřebního zboží

  • 800 ks cigaret nebo 400 ks cigaret o váze 3 g/ks nebo 200 ks doutníků nebo 1 kg tabáku
  • Alkoholické nápoje mohou dovážet osoby starší 18 let (10 l destilátu, 20 l alkoholizovaného vína, 90 l vína (včetně max. 60 litrů šumivého vína)
  • 110 l piva
  • Lze přepravovat max. 10 l benzínu v přenosném kanystru

Léky

Dovoz léků je povolen v množství odpovídající osobní potřebě po dobu nejvýše jednoho měsíce. Doporučuje se mít u sebe lékařskou dokumentaci, ze které vyplývá potřeba užívání konkrétního léku

Omamné látky

Do Slovinska je zakázán dovoz jakéhokoliv množství drog a jiných omamných látek, byť i pro osobní potřebu

Cesta do Slovinska autem (vlastní doprava)

pokud pojedete půjčeným vozem (firemní auto, půjčené od známého apod.), musíte u sebe mít notářsky ověřený souhlas majitele, že Vám auto půjčil. Potvrzení o užívání firemního vozu či vozu vlastněného cizí osobou musí být v anglickém nebo jiném světovém jazyce. Potřebný dokument pro vyplnění a další informace zde

Pro plánování cesty do Slovinska doporučujeme používat např. plánovač na Google maps, trasa zde

  • Pokud máte trasu naplánovanou, doporučujeme zakoupit dálniční známky před cestou (můžete vše samozřejmě kupovat po cestě), ušetříte si případně zbytečný stres. Známky bývají k dispozici na pobočkách ÚAMK, do Rakouska, Slovenska a Maďarska lze koupit známky přes internet. V případě Rakouska pozor, kvůli tamějším zákonům o ochraně spotřebitele přes internet – zakoupená e-známka je platná až 18 dnů po objednání
  • Ve Slovinsku jsou platné dálniční známky (viněty). Viněta systém je určen pro vozidla do 3,5 t. Viněta musí být použita při cestách na dálnicích a rychlostních komunikacích. Viněta je k dispozici na čerpacích stanicích ve Slovinsku a v sousedních zemích, v prodejnách tabáku, stejně jako v některých obchodech na hranicích a od klubu AMZS. Ceník najdete (v sekci Silniční síť) zde

Na cestě do Slovinska je nutné mít

  • Platný řidičský průkaz a technický průkaz
  • Doklad o pojištění vozidla (zelená karta), kterou na trase ČR – Rakousko – Slovinsko (příp. Maďarsko) vyžadují policejní orgány. Pro využívání služeb rent-a-car (půjčovna aut) může být požadován i mezinárodní řidičský průkaz
  • Příp. potvrzení o užívání zapůjčeného vozu

Maximální povolené rychlosti ve Slovinsku 2020

  • Max. 50 km/hod. v obci (pokud není v místě stanoveno jinak)
  • Max. 90 km/hod. mimo obec (pokud není v místě stanoveno jinak)
  • Max. 100 km/hod. na rychlostních komunikacích
  • Max. 130 km/hod. na dálnici

Alkohol za volantem ve Slovinsku 2020

Ve Slovinsku je přípustná hladina alkoholu v krvi řidiče 0,05 % (netýká se profesionálních řidičů a řidičů do 21 let). V případě dopravní nehody je pro všechny řidiče alkohol v krvi považován za zásadní přitěžující okolnost

Dětské autosedačky ve Slovinsku

Děti mladší 12ti let nebo menší než 150 cm musí být převáženy v dětské autosedačce nebo v bezpečnostním zádržném systému uchyceném bezpečnostním pásem bez ohledu na věk. Na zadních sedadlech se mohou převážet děti menší než 150 cm a vyšší než 135 cm, která nejsou umístěna v bezpečnostní sedačce nebo v bezpečnostním zádržném systému, ale musí být správně přivázána bezpečnostním pásem pro dospělé osoby

WC na cestě do Slovinska

Mějte u sebe drobné v eurech, v Rakousku jsou často WC zpoplatněné

Ubytování

Pokud budete v místě pobytu řešit jakýkoliv problém ohledně ubytování, kontaktujte primárně hotel nebo partnerskou agenturu a na českou hotline volejte v krajním případě (operátoři v ČR Vám samozřejmě pomohou, ale na dálku je to vždy složitější)

Vždy po odjezdu klientů před Vámi probíhá úklid ubytování. Berte prosím na vědomí, že dřívější ubytování nebývá úplně možné

  • Check in (nejbližší čas ubytování)
    Standardně je možné ubytování od 14.00 (může být uvedeno jinak, přesné informace najdete na voucheru)
  • Check out (nejpozdější čas opuštění ubytování)
    Většinou je nutné ubytování opustit do 10.00 dopoledne (přesné informace najdete v pokynech pro ubytování nebo v popisu konkrétního zájezdu)
  • Apartmány, penziony
    Ručníky si vemte vlastní z domu, povlečení je standardně k dispozici (pokud není v popisu zájezdu uvedeno jinak)
  • Hotely
    Ručníky i ložní prádlo jsou k dispozici
  • V Slovinsku jsou elektrické zástrčky stejné jako u nás (napětí 220 V s frekvencí 50 Hz)
  • Voda ve veřejné vodovodní síti je v celém Slovinsku pitná

Stravování

Podávaná strava je většinou místní kuchyně

V ceně ubytování je zpravidla polopenze (snídaně a večeře)

Zpravidla kuchyňský kout pro vlastní stravování. U některých apartmánů lze objednat stravu v restauraci (většinou depandance hotelů, konkrétní informace najdete v popisu jednotlivých zájezdů)

  • BB = snídaně
    Ubytování končí snídaní
  • HB = polopenze
    Snídaně + večeře
  • FB = plná penze
    Snídaně + oběd + večeře
  • All inclusive
    Snídaně + oběd + večeře (detailně v popisu konkrétního zájezdu)
  • All inclusive light
    Snídaně + oběd + večeře (detailně v popisu konkrétního zájezdu)

Reklamace, závady, nedostatky

Všechny nedostatky řešte vždy okamžitě na místě (s delegátem, recepcí, na hotlince)

CK České kormidlo s.r.o. nenese odpovědnost za hlučnost ostatních klientů v ubytovací kapacitě či za stavební práce probíhající v okolí ubytovací kapacity. Jakýkoliv nedostatek, o kterém si myslíte, že je závažný, co nejrychleji nahlaste delegátovi. Pokud nemáte delegáta k dispozici, nahlaste nedostatek na recepci, odpovědné osobě ubytování nebo v partnerské agentuře (tam kde Vám dali klíče). Pokud nebude bezodkladně zjednaná náprava, volejte hotline na tel.: 00420 778 491 764 (po 19.00 hod. už nevolejte a nechte řešení na ráno, jelikož už je téměř nemožné na dálku přes telefon řešit problém v zahraničí po pracovní době). Naši operátoři v ČR se spojí přímo s hoteliérem nebo poskytovatelem ubytování a budou věc řešit. Cílem je nedostatek odstranit a problém vyřešit na místě. Pokud nebude problém nahlášen odpovědné osobě na místě, nebude na později zaslanou reklamaci brán zřetel. V případě, že jste problém nahlásili, ale nebyl vyřešen, nechte si podepsat reklamační formulář/potvrzení, kde budou uvedené nedostatky vašeho ubytování/pobytu. Reklamační formulář/potvrzení musí být podepsáno odpovědnou osobou (delegátem, recepční na ubytování + nutné razítko, partnerskou agenturou + nutné razítko). Pokud nemáte k dispozici reklamační formulář, stačí si sepsat rukou vlastní potvrzení (datum, čas, místo, název ubytování, popsat problém a razítko s datem a podpisem ubytovatele nebo podpis s datem od delegáta). Tento formulář/vlastní potvrzení dále zašlete na email [email protected]